Syltburkar fulla med minnen

Idag har jag haft en riktig pangdag. Har varit och hälsat på min storebrors flickvän på hennes jobb. Hon jobbar på ett företag som heter Lekolar (Lek och lär). Och de säljer massa olika saker till skolor, bland annat bild och slöjd material. Jag säger bara vilket ställe! Så himla mycket kul pyssel och pinaler så jag blev helt galen! Kunde typ gått därifrån med 7 kundvagnar om jag hade fått. Otroligt mysigt!

Så idag har jag inte hunnit knåpa ihop något själv så jag bjuder på en goding som får följa med från andra adressen. Ett förslag på hur man kan använda gamla syltburkar istället för att kasta dem. Jag har använd helt vanligt lingonris och har bundit en krans upptill för att dölja den inte så charmiga ”skruvkanten”. Sedan har jag fyllt upp med sand som jag hade hemma för att få lite nivåskillnad på ljusen och ”Taa daaa” en otroligt charmig lykta. Har man inte sand hemma kan man ta flingsalt, stenar eller något annat trevligt.

Jag kallar dessa Syltburkar fulla med minnen för att jag tycket de kunde vara ett fint alternativ till gravljusen som tänds vid Allahelgona. Men de går så klart utmärkt att ha dem stå på middagsbordet också!

Har shoppat massa kul idag så håll utkik framöver, hoppas kunna bjuda på massa inspiration!

Nu är jag dundertrött, så god natt och sov gott alla vänner där ute!

2 thoughts on “Syltburkar fulla med minnen

Kommentera

