Blomstersmycke

Trots att dagen började skit illa genom att jag vaknade med huvudvärk, sträckte ryggen, Martin tog den sista yoghurten och att jag kände mig allmänt grinig så blev lördagsförmiddagen i alla fall riktigt trevlig. Vi hängde på Martins föräldrar till Tom Tits som man inte besökt på år och dagar, och tittade på Body world- utställningen. Riktigt häftigt och extremt lärorikt!

Sedan bjöd de oss på lunch på Oleary´s. Tog mot alla ods en Cesar sallad och den var faktiskt dundergod!

Nu har jag legat och ätit glass i sängen och kollat in lite bloggar. Finns så många duktiga bloggare där ute, tycker det är så himla kul när man hittar någon som verkligen inspirerar. Så stora tummen upp till alla er där ute som sätter guldkant på min tillvaro fast ni kanske inte vet om det! Hoppas jag kan göra det samma för er mellan varven!

I kväll ska jag och vännen My iväg och bowla. Ska bli kul, alltid trevlig att hänga med den virrpannan (en som är typ lika virrig som jag själv)! Det sägs att blondiner har roligare men man skulle nog kunna tro att vi är blondiner ibland, och då menar jag i fler bemärkelser. Men det bjuder vi på!

Idag tänker jag bjuda på världens enklaste pysseltips!

Vi pratar med våra blommor, vi vattnar dem och rår om dem. Nu tycker jag att de förtjänar sina egna smycken. Så idag bjuder jag på vad jag kallar för ett Blomstersmycke! Mitt blev ett hjärta i cernitlera som jag skrev Love på. På baksidan har jag limmat (vanligt hobbylim) fast snöre så att jag kunde fästa hjärtat.

Tycker smycket lämpade sig ypperligt på en vit orkidé som vi hade i fönstret och tycker även att orkidén ser lite gladare ut efter hon fått sitt egna smycke. Lite ”pricken över i:t” känsla faktiskt!

Vad tycker ni? Är ni som jag och älskar små mini- detaljer?  

Kommentera

