Hyacint – Doft av jul

Nu kunde jag inte hålla min längre. Nu vill jag ha in doften av hyacint i huset!  Så jag gick och handlade två stycken och planterade i varsin konservburk. För att skydda dem mot konservburkens vassa kanter bäddade jag in dem i lite mossa. Hittade lite spets hemma som jag prydde burkarna med för att få lite ”shabby chic”-feeling på dem. Sedan böjde jag till två hjärtan i najtråd och snyggade till dem med lite bondtråd som jag kallar det. Galet snyggt även utan spetts och najtrådshjärtan!

Taaadaaa, två söta blomsterarrangemang!!! Det hela tog väl ca 10 minuter att pyssla ihop och kostade nog kanske sammanlagt (utan att räkna med konserverna som jag knyckt av min svärmor) 30-40kr  och med konserver kanske 40-60kr. Dunderbra att ta med om man är bortbjuden! För vem älskar inte hyacinter och dess doft?

Vad tycks? Skulle ni vilja ha dessa stående i fönstret och lukta gott?

18 thoughts on “Hyacint – Doft av jul

  1. Jag lade till dig på Bloglovin minsann, hit vill jag tillbaka, fastnade direkt =D. Ja tossig det är han då, haha. Min mössa den var då verkligen speciell, skratt

  2. Tack för kommentaren hos mig :-) Nu hittade jag till din fina kreativa sida också!
    Inte klokt så många härliga bloggar det finns!
    Vilka fina hyacintburkar!!du gjort!

    Kram Susanne

  3. Hej!

    Va roligt att du kikade in hos mig så jag fick chansen att hitta hit! Tack för dina fina ord om mina lingonkransar :)

    Va fint du har planterat dina hyacinter! Nu blir jag sugen på att köpa mig några jag också…

    Ha det fint!

    Kram Sara

Kommentera

