I ”dear” you to try it!

Vill börja med att tacka alla er som kikar in här med jämna mellanrum, enormt kul att se att så många tar sig tiden! Och till alla er som lämnar ett par värmande rader här på bloggen skickar jag en STOR KRAM. Det värmer verkligen!

Idag började dagen med att pappa och jag joggade ner till ateljén. Ja, jag vet, låter hurtigt men sanningen är att det bara var för att bilen var trasig som vi gjorde det. Så var det med den saken! Väl nere så dök vi på vårt experiment som vi påbörjade igår. Oj, oj, oj så spännande! Mitt i allt var jag tvungen att gå ut och hämta en grej. Kikar in i skogen och på marken ser jag massa bark liggande. Nyfiken som jag är tassar jag dit och ser att det är stora flak som bara ligger där och skriker på mig. Jag ser min chans och knycker den nerrivna barken. För självfallet får jag en ide om vad det kan användas till.

För ett par år sen gick min morfar bort och han jagade mycket. Så här om veckan frågade jag mormor om inte jag kunde få några av hans horn han hade på väggen. Snäll som mormor alltid är gick hon snabbt och hämtade en stol och lät mig plocka ner ett gäng. Och just idag kom ett av hornen till användning!

Tog loss kraniet med hornen från träskölden som den satt på. Tog en bit av barken och med spikpistol fäste jag barken på en lagom stor MDFskiva för att barken skulle bli stabilare samt hålla formen. Sedan slog jag i en spik i mitten av barken som jag hängde upp kraniet på. Voilá, en dösnygg väggprydnad, halsbandshållare m.m!

Så för sjutton kast inte bort gamla dammiga ”vilttrofeer”! De går att göra så mycket fint med dem (mer tips kommer framöver). 

Så vad tycker ni? Är detta något ni skulle kunna tänka er att ha på väggen?

Blir så klart jätte glad för ett litet utlåtande! ;)

15 thoughts on “I ”dear” you to try it!

  1. Kul att du kommenterade när du slumpade in på min sida! :D
    Vilken fantastisk barkflak! Vilket fynd! Dessutom blev det mycket snyggare att fästa hornen på barken än på en träplatta!

    • Ja, men klart man kommenterar om man skriver så bra som du gör! :)
      Kul att du tyckte det blev bra! :) Jag håller med dig, tycker också detta blev bättre om inte annat lite annorlunda. ;)
      Kram

  2. Oj wow!!! Skulle jag absolut kunna tänka mig!!! Gud vad kreativt och vackert :) Tack för din kommentar inne hos mig. Din blogg är fantastiskt fin den också. Kram!

  3. Näee jag måste dela upp det, då vi är rätt många så köper jag till hälften för denna lönen och sedan andra halvan i dec, samt att vi åker ju snart till Oskarshamn också, om ett par veckor bara, då ska ju allt vara klart =D, har klickat hem det med, så därför måste man vara ute i det =D

    Samt haha så roligt att telefonen valde det ordet istället, men så har det hänt mig med, så kollar man vad som skrivits sedan för att kontrollera stavfel så tänker man, öhhhh va?? haha

  4. hej,

    va kul att du hittade in till mig..nu får jag ju läsa din blogg…och vilken snygg tavla/Smyckehängare..riktigt läcker!!

    Skulle vilja ha ett par horn för att kunna dekorera höstdukningen på läckert vis, men det är svårt att få tag i när man inte jagar…tur du har din mormor och att din morfar vara bra på jakt

    Kram Kajsa

    • Kul att du hittade hit också! :) Ja, jag har lite tur där. Finns massa fördelar med att ha en jägare i släkten! Åh, bra idé att använda hornen i en höstig dukning! :) Kram kram

Kommentera

