Adventsljus á la Tillevill

Halloj i ruskvädret! Usch och fy sånt väder det bjuds på idag. Jag känner mig frusen långt in i benmärgen. Skulle det inte varit för att jag ska åka och lira innebandy om ett par timmar hade jag legat i ett varmt bubbelbad vid det här laget.

Den här veckan tänkte jag försöka bjuda på lite olika adventsljusstakar och försöka få in mig själv och er mina fina läsare lite i julstämning. Idag använder jag gamla mjölkflaskor som bas. Har man inte det kan man så klart använda helt vanliga glasflaskor, finns ju så mycket roliga flaskor att köpa idag. För att piffa till dessa lite har jag uppfunnit något som jag kallar Mossmunkar, som agerar ljusmanschetter. Sedan har jag tagit tråd och lite mini julkulor som jag hade hemma. Och daadaa! En alldeles egen unik adventsljusgrupp.

Jag är nöjd, kommer absolut räkna ner veckorna till julafton med denna.

Här på sista bilden ser ni mina Mossmunkar i all sin enkelhet. Snyggt med bara dessa också! :)

Vill lägga till att jag inte har en aning om hur brandsäkra dessa är så lämna dem för jössö nam inte ensamma!!

Vad tycker ni? 

6 thoughts on “Adventsljus á la Tillevill

  1. Hej Matilda!

    Denna adventsljusstake är ju helt underbar!:)
    Nu måste jag lägga till dig på min lista så att jag inte missar något:)

    Ha en mysig kväll!

    Kram Sofi

  2. Ohhh så snyggt, detta ska jag nog ta efter =D. Synd att det inte finns sådär snygga flaskor längre, men man kan ju ex ta vanliga flaskor sedan måla dem med glitter eller något =D
    kram

Kommentera

