Adventsgrupp i ett durkslag

Som jag utlovade igår så bjuder jag även idag på ett adventsarrangemang. Idag förespråkar jag att använda sådant man har hemma. I mitt fall blev det ett durkslag! Men kakburk, champangehink, zinkkruka m.m passar fint till detta. Fyllde durkslaget med grönmossa (ganska kompakt), sedan gjorde jag hål för ljusen. Gör gärna hålen lite mindre än själva ljuset, tryck sedan ner ljuset i de för små hålen. Då står de lite stadigare! Ljusen klädde jag med sidenband som jag knöt till rosetter. Fråga mig inte hur detta funkar rent praktiskt när ljusen får brinna ett tag. Dessa måste man förmodligen ta bort ganska snabbt. Men kan sitta där tills första advent iaf! :p Längs kanten stack jag ner lingonris och titta vilket fantastiskt ljusspel det gav på bordet. Personligen så gillar jag att mossan får vara ifred men vill man så kan man ju piffa till den med mindre julkulor eller något annat skoj.

Hoppas jag får er att rota i skafferier och lådor efter gamla ”värdelösa” saker som nu inte känns så värdelösa längre!

Vad tycker ni? Har ni förslag på något annat man har hemma som man kan göra en adventsgrupp i?

10 thoughts on “Adventsgrupp i ett durkslag

  1. Men så snyggt, har ett sådant dukrslag fast ett blått, men det kan ju gå det med och dekorera med silvriga band och sådant. Mycket tjuuusigt, så duktig du är.

    Ohh ja vart sååååå sugen =D. Samt tack, rodnar här ;)
    kramar

  2. Jättefina och vad fiffigt att använda durkslag, flaskorna var och jättefina. Kan du göra dessa arrangemang så kan du helt klart baka snöbollar 😉….jag gillar egentligen inte att baka men ibland får jag mina ryck.
    Kram

Kommentera

