Ljuskronor á la Tillevill

Halloj där ute! Oj, vilket vinterland man vaknade upp till i morse. Både jag och vovven älskar´t!

Idag har jag så gott som färdigställt 4 st ljuskronor. Lite annorlunda än de första jag gjorde, men är fortfarande tillverkade av konservbrukar! Dessa fick blir vita inuti för att man även ska kunna ha vanliga värmeljus i dem (eftersom att insidan av konserver alltid ser lite olika ut).  Vita inuti, silvriga utanpå och med pärlor i härliga pastellfärger!

Dessa var en beställning där jag fick ganska fria händer. Just de här fyra ska stå i fina K;s fönster. Hoppas att hon, precis som jag kommer tycka att de blev super härliga! :)

Vad tycker ni? Funkar bra med värmeljus också eller hur?! Lite mer praktiskt med värmeljus i fönster om man tänker på gardiner och allt som kan fladdra till över ljusen.

19 thoughts on “Ljuskronor á la Tillevill

  1. Vilken idéspruta du är, Matilda! Helt underbara små prinsesskronor, adventsljus i durkslag och jag vet inte allt! Vad kul! Roligt att hitta hit och tack för titten hos mig!
    Kram
    Petronella

  2. Hej hej!

    Tack för din fina hälsning inne hos mig. Jag säger bara detsamma, verkligen fin blogg. Kommer gärna tillbaka. Så fina bilder. Ha en fin adventshelg. Kramis

Kommentera

