Adventsöverraskning

Halloj där ute alla fina första adventsfirare! Hoppas ni har haft en lika mysig dag som jag! Som utlovat igår så skulle ju jag avslöja överraskningen. Och ja, jag vill varna för att jag och min mor i detta läge kan uppfattas som jobbig svärmor och svärsyster för stackars Maja (hans flickvän). Men det är bara av välmening och gillade de inte överraskningen fick det kasta ut den. :P

När de hade lämnat lägenheten idag för att åka och storhandla bröt vi oss in… Inbrottstjuvar som vi är! :P Med oss hade vi lusselängd med vit choklad och mandelmassa, en liten gran, en zink hink (som fick vara granfot) och massa egen gjorda julgransprydnader (vita smällkarameller, strutar i tidningspapper som vi fyllde med polkagrisar och plopp samt så klart pepparkakor och en ljusslinga). Fort gjorde vi i ordning granen och sist av allt, kronan på verket så fäste vi dödskallen i toppen. Det blev en väldigt gullig, speciell, rolig, personlig hardcore gran!  *hihi*

Och när de kom hem så tände Maja första ljuset i deras fina ljusstake och så satte vi oss ner och fikade. De såg ut att gilla granen eller så har de bara väldigt bra poker ansikten! :P

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

David <3 Maja

Tro, hopp och kärlek

Hardcore pepparkakor

Mexikanska dödskallen i mitten fick agera ”stjärna” i granens topp! :)

Hardcore gingerbreads

tattooinspired gingerbreads

Hur har ni firat förstaadvent fina vänner?

Sedan tänkte jag höra om det finns någon som vill testa göra likadana pepparkakor som jag gjort? Och om det isf finns intresse av att jag lägger ut mina mallar här på bloggen som enPDF ?

Kram på er och ha en fortsatt riktigt trevlig första advent!

9 thoughts on “Adventsöverraskning

  1. så fin bild.
    Roligt att du tittade in till mig. Förlåt att jag inte kommenterat till baka tidigare, men jag har tittaat in till dig, men jag hade lite svårt att hitta var man skulle kommentera, jag och datorer.
    Kram
    Hanna

  2. Ja men du är väl helt otrolig! Vilka konstverk! Så coola:)
    Kul idé av dig och din mamma att överraska dem med pynt o fika, det måste de ha gillar!

    Du får gärna lägga ut mallar:)

    Ha det fint!

    Kram Sofi

    • *hehe* Va kul att du gillade den! Jo, men de blev nog glada!
      Ja, men skoj! Lägger upp mallar i veckan om jag fixar att lägga upp en PDF. Har aldrig gjort det på bloggen förut! :p
      Kram

  3. Pingback: Smarta pepparkakor | tillevill

Kommentera

