Julkula i pastell

Halloj!

I helgen har jag känt mig lite rosslig i halsen. Men igår trotsade jag det och spelade match iaf. Det gick kanon bra men direkt efter när man börjar känna efter hur kroppen egentligen mår kände jag att halsen var värre. Vaknade kl 4 och kände mig så risig att jag inte kunde somna om. Kl 7 drack jag en kopp the, hittade nässprayen och kunde iaf somna om till kl 10. Det har i sin tur resulterat i att hela dagen blivit helt förskjuten något som verkligen inte passade just idag! Jag ska snart iväg på två möten som jag inte hunnit förbereda mig alls så mycket som jag skulle vela till! Men men, that´s life!! Tur att man är en jävel på att improvisera!!! :p

Idag bjuder jag bara på ett litet mini pyssel, en liten pastell- kula som jag gjort!

pastellkula

pastellig julkula

Hoppas att alla haft/ får en fin måndag!

15 thoughts on “Julkula i pastell

    • Tack fina du! :) Nej, sjuk är inge kul att vara! Bara en vanlig förkylning så är egentligen inget att gnälla över. Men hatar att inte kunna träna med laget. Jag spelar innebandy. Så det var det vi hade match i! :p Kram

  1. Ohh vad roooligt, jag har också spelat innebandy i många år, inte i något lag, men i en bra serie i korpen, vi vann ett år =D. Ah skorna är köpta på hundspa.se, superduper bra, har köpt andra skor innan och de halkar bara ner och man får fästa om dem. Dessa skor använder faktiskt polisen på hundar då de ex ska gå in på glödande kol eller vasst underlag osv. Köpte dem förra året är så nöjd. Men nu såg jag att hans baktassar börja retas upp, så nu beställde jag till bak också, är rätt dyra, men det är det väl värt.

    Ja men jag älskar också vintern, så inte kallare nu, kan tycka det är lagom med max – 15, skratt

    • Åhhh, synd att du inte bodde närmre då hade du kunnat hängt på oss! Lirar bara div 3 nu med ett gäng gamla rävar. Men det är verkligen skit kul just för att det inte är så blodigt allvar! :)

      Kanon tips! Kanske kan vara något att ge Tryggve i julklapp! :P Oj, vad glad han ska bli! :P *hihi*

      Kram

  2. Vad kul det var att träffa dig igår! och vilken fin blogg du har! gillar allt…
    Tänkte höra om det var ok att jag lånar dina fina pepparkaksbilder och skriver om din blogg på Mormorsglamour. Vill ju tipsa andra om den här bloggen :)
    Ha en bra dag nu
    /Helena

    • Men detsamma Helena! Så kul att träffa någon vars intresse stämmer överrens så väl med ens egna! :)
      Tack rara du! Jag var inne på din igår och tittade via mobilen. Kan dessvärre inte kommentera blogspot- bloggar via mobilen. :/ Super dumt! :P Men gillade verkligen din blogg också! Så fin och va duktig du är! :)
      Absolut, att du får låna en bild och länka. Det blir jag ju så klart jätte glad över! :D
      Detsamma!
      Kram kram

  3. Hej Matilda! Hoppas du mår bättre idag, och att mötena gick kanon. Vilken fin kula du gjort, jag älskar att tillverka eget julpynt också, blir mer unikt:). Ha en fin dag. Stor kram <3

    • Mötena gick super bra trots att jag kom oförberedd. Så det var jätte kul! Blir tyvärr ingen träning ikväll pga min dumma hals, mem men sånt är livet. Får spendera kvällen till sängs och roa mig med bloggläsande istället! ;)
      Ja, jag såg det! Fick ju massvis av inspiration av din fina gran. Helt underbar var den! :)
      Detsamma Camilla! :)
      Kram kram <3

  4. Men vad mycket roligt det fanns att titta på här då! =) Dina pepparkakor var ju underbara, aldrig sett så fräcka! Gillade även julkulan du gjort själv av papper, har önskat att få göra sådana på jobbets julpyssel och ska vi göra sådana ska jag ha din som inspiration.

    Kram från Malin

Kommentera

