Snöstorm

Halloj i snöstormen! Jösses vilket väder det bjuds på idag! Trodde knappt mina ögon när jag tittade ut då det var dags att gå ut med hunden. Men jag klagar inte (jag åker nämligen inte kommunalt idag) ;), dagar som denna tycker jag bara är mysiga!

Idag har jag piffat till ett pottskåp vi har i köket med lite julstjärnor och andra pyssel jag gjort tidigare. Dessa fotografier få även agera header för att försöka få lite julkänsla här på bloggen.

Juligt

Julpynttat pottskåp

De gamla mjölkflaskorna till vänster gjorde jag som ett exempel på en annorlunda adventsljusstake mer om dem kan ni läsa HÄR.

Läs mer om hur jag gjorde mina piffade konservburkar till hyacinterna HÄR.

Närbild på min fina bondtråd

Julstjärna

Vad tycker ni? Och vad tycks om headern? Får någon man julfeeling?

I all yrande snö vill jag även skicka en varm kram till Mormorsglamour som gjort min dag. Tack rara du!

29 thoughts on “Snöstorm

  1. Hej!

    Så Juligt och fint!
    Din header blev kanonfin och känns väldigt julig!:)

    Här är det också snöstorm, man undrar ju hur länge det ska hålla på, kan nog räcka nu tycker jag:)

    Håller med Mormorsglamour, din blogg är så inspirerande, en av mina favoriter faktiskt!:)

    Ha det gott!

    Kram på dig

    • Gulle du! Va glad jag blir! Och vet du, din blogg följer jag på bloglovin och jag blir alltid lika glad när jag ser att du uppdaterat.. :)

      Nja, lite mer snö gör inget.. Inte för mig iaf! *hihi* Säger jag som skickade iväg mamma för att köpa min sista födelsedagspresent till killen min som fyller år imorgon. :P

      Detsamma min vän! :)

      Kram

    • Tack så mycket!
      Ja, jag har försökt men när man har wordpress måste man ha premium prenumeration för att komma åt kodmallen. Så det funkar tyvärr inte.. Tror jag! :(
      Kram

    • Åh, va glad jag blir! Känns lite som ett expertutlåtande då jag beundrar dig och din fina blogg! :)

      *hihi* Ja, jag håller mig inne så gott det går. Kan man lära en hund att gå på låda tro?! :P

      Kram på dig tjejen

  2. Heej!

    Vad roligt att du kikade in till mig efter mitt besök här hos dig!
    Och tack för dina rara ord.
    Jag lägger till dig på min lista så jag hittar hit igen.

    Underbara bilder du visar!

    Ha det fint i snöovädret! Kram Maria

  3. Kul med nya besökare som lämnar avtryck efters sig så vi hittar tillbaks till de :) Vilken härlig blogg med pysseltips! Gillar verkligen ljuslyktorna som prinsseskronor. Och rackarns vilken söt hund du har? Leonberger va? Hur gammal är han?

    Har inte receptet i huvudet (boken är hemma i en annan stad, men återkommer) men kan varmt rekommendera leverpinnarna. Receptet är hämtat ur boken ”Baka eget hundgodis”, en trevlig bok. Tipset om märgben tar vi def med oss och kommer nog provas inom en snar framtid.
    Ha det så bra tills vi kikar in igen :)

    • Tack snäll!
      Ja, han är verkligen en guldklimp. Du har helt rätt! Han är en leonberger och han fyller 3 i maj.
      Ser fram mot att få receptet. Leverpinnarna verkar kanon! :) Ja, pröva det. Är verkligen en jätte bra sak att ge. Allra helst när det är varmt! Men eftersom att Tryggve är en riktig isoman så uppskattar han dem på vintern med. :)
      Tack och detsamma! :)
      Kram

Kommentera

