En promenad i världens vackraste vinterland

God dag ute i stugorna! Här bjuds det på fantastiskt väder så jag och Tryggve tog en ordentlig promenad på morgonen. Man blir lika förbluffad varje gång man går utan för dörren eller tittar ut genom fönstret. Naturen är helt galet vacker just nu! Och oj, ni ska se vad mitt snöodjur till vovve trivs i det här vädret! Han ligger ute hela dagarna. Kommer knappt in och äter, så lunchen får serveras utomhus.

På promenaden idag tog jag med mig kameran och försökte fotografera lite. Tryggve var inte jätte pepp på att hamna på bild. Han tyckte alla dofter var väldigt mycket mer intressant än jag och kameran. Fick dock två fotografier som var okej!

Tryck gärna på bilderna om ni vill se dem större!

Tryggve

Leonbergern Tryggve

Sedan hittade jag ett litet äppelträd som var överfullt med köldbitna äpplen.Tappert av dem att hänga kvar trots all snö som tynger ner dem. De tänker säkert att det lika gärna kan hänga kvar till nästa sommar. :p

vinteräpplen

Frostäpplen

I eftermiddag är det dag att ta tag i det där med julklappar. Har egentligen inte alls börjat med det än så har lite att stå i, är ju bara TVÅ veckor kvar till julafton!!! :)

Vad ska ni hitta på idag?

Stor kram

8 thoughts on “En promenad i världens vackraste vinterland

  1. Åh men alltså… heter hunden Tryggve??? Fantastiskt! Jag smälter en smula här hörru. Han är sååå fin!! Kram

    ps! Tack för din fina kommentar om mitt hemgjorda hjärta :)

    • Tack snälla! :) Han blir 3 i Maj, så 2 år och 7 månader. Nej, det är verkligen inte det lättaste alla gånger. Sedan har Tryggve problemet att han inte är nå vidare bildskön. Så man måste knäppa minst 30 bilder innan man får något. Han är 100 ggr gulligare i verkligheten…. Tycker jag! :P
      Kram

  2. Hallå!

    Så roligt att du tittade in hos mig och lämnade en hälsning så jag kunde hitta hit!
    Visst är det otroligt vackert ute nu, det tycker tom jag som egentligen är en riktig sommarmänniska:)

    Ha en skön kväll!

    Kram Pernilla

Kommentera

