Stämningsfullt ljushänge

Hallå i stugorna! För jag kan inte tänka mig att någon är ute i denna snöstorm. Jösses, det blåser och yr snö från alla håll och kanter. Och i denna snöstorm pallrade jag mig ut i skogen för att hämta granris och lingonris. Granris var inga problem men lingonriset var en annan femma. Tryggve hjälpte mig att gräva så vi hittade faktiskt lite, trots 40 cm snö. Tryggve tyckte det var toppen!

Idag blev det iaf ett litet ljushänge som får pryda hallen. Basen är gjord av najtråd. Sedan har jag piffat till den med lite ris, en gammal julgransljushållare, ett vackert band med texten ”Home sweet home” på samt lite hederlig bondtråd.

Julpynt

Gamla julgransljushållare

Som vanligt var det inte alls svårt att göra. Om man räknar bort tiden det tog att gräva fram lingonriset så tog det nog inte längre tid än en kvart att skapa hela kalaset. :)

Vad tycker ni? Och hur ska ni spendera lördagen?

Jag ska äta lite mat nu jag och sedan blir det till att lägga sig på sängen och plugga lite! Så kul ska jag ha! :P

Stor varm kram till er alla i snöstormen

16 thoughts on “Stämningsfullt ljushänge

  1. Det ser jättemysigt ut! vi har haft fullt upp med att renovera ett rum, men bara jag får lite tid för mej själv ska jag dekorera lite pepparkakor har jag tänkt. Här är det också snöstorm minsann!

    • Härligt med nya projekt! Hoppas det går bra och jag ser fram emot att se resultatet! :)

      Haha! Dina pepparkakor är verkligen helt underbara, spektakulära och roliga på samma gång.

      Ha nu en fantastisk helg i stormvädret! ;)

      Kram kram

  2. Hej du!

    Hoppas det går bra med pluggandet?:)

    Jättefint ljushänge!
    Lite galen är du som gav dig ut i snöstormen, tur du hade Tryggve med dig:)

    Ha en fin kväll!

    Kram på dig

  3. Jädrans vad du kommer på fina grejer att göra, tack för tipsen!
    Här har vi haft goda vänner på besök denna lördag kväll. Nu snart dags för sängen.
    Kram
    Förresten, har du några problem att komma in på min blogg, en annan bloggvän nämnde att hon hade det och det är ju för tråkigt….

    • Nämen va roligt att du gillar det jag gör! :)
      Gud så trevligt! Din meny lät inte helt fel måste jag medge.
      Nej, jag har inga problem att klicka in på din fina blogg.
      Stor kram

  4. Så sött :) Själv hade jag snöbollskrig på kvällen med mannen och han mulade mig i en driva hihi.
    Så blöt som en unge fick jag knalla in.
    Bra när man kan få hjälp att gräva :)
    Kram

    • Haha! Vad är det med killar och mula? En mjuk, liten ”oskyldig” snöboll resulterar i en mulning. Haha! Inte klokt!
      Ja, grävhjälpen var toppen. Han fick ett märgben som tack för hjälpen när vi kom hem. :)
      Trevlig tredje advent vännen!
      Kram

Kommentera

