Varför inte göra en fin julklapp och ge bort… Eller behålla själv!

Hej alla härliga! Ursäkta för min frånvaro de senaste dagarna! Har haft och har fortfarande en hel del att stå i. Men men, nu ska jag ägna kvällen åt att svara på alla fina kommentarer ni lämnar samt titta in på era bloggar. Nu på kvällskvisten kunde jag inte hålla mig längre och var tvungen att pyssla ihop något. Jag är absolut ingen stjärna på att göra smycken men, det blev ett armband. Och då kom jag att tänka på, varför GÖR vi inte mer julkappar själva? Är ju så himla trevligt att få en handgjord julklapp och den kan ju vara minst om inte finare än en köpt!  Mitt armband är gjort av saker som jag hade hemma och det var; tunn kedja, pärlor i pastellfärger, tråd, små metallringar (som man använde då man gör smycken), samt knäppanordning.

Egentillverkat halsband

Vill ni kika på andra saker jag gjort som passar bra att ge bort i till exempel julklapp så kan ni kika på länkarna nedan.

Syltburkslykta

Anslagstavla

Ljuskronor

Mobilskydd med nitar

Konservburkskrukor

Hoppas att ni alla har det riktigt bra och att ni inte är lika stressade som jag! Haha! Det lägger sig säkert till helgen!

Stor kram

10 thoughts on “Varför inte göra en fin julklapp och ge bort… Eller behålla själv!

  1. Jamen min ambition varje jul är att tillverka alla julklappar… det är dock bara en svag vision om hur det är i verkligheten. Lyckas aldrig tillverka en endaste julklapp… är alltid ute i sista minuten och tokstressar…
    Men nåt år ska jag vara en sån där planerande människa som börjar med julklapparna i september och är klar med allt i november… Nån gång alltså… sannolikheten att det nån gång i mitt liv blir så, är inte så stor :)

    Älskar allt du gör och du inspirerar mig massor!
    Ha en mysig jul nu
    Kram
    Helene

  2. Hej hej!

    Jättesött armband! Visst borde man göra fler julklappar själv, det skulle jag gilla i alla fall;)
    Här är det också mycket att stå i, mest roligheter såklart men ändå. Önskar att dygnet hade några fler timmar:)

    Hoppas att du får en mysig Lördagskväll!

    Stor kram på dig

Kommentera

