Lite annorlunda julkulor

Halloj och god fortsättning allihop! Nu under jul har jag tagit lite semester från bloggandet. Men nu är det dags igen! :P

Idag tänkte jag visa upp två st lite annorlunda julkulor jag gjort. En är gjord av gammal säckväv som jag tycket är ett otroligt vackert material och den andra av en glödlampa som inte fungerar längre. Den sistnämnda tycker jag är enormt vacker. Ibland glömmer man bort att saker är vackra bara för att de inte tjänar sitt ursprungliga syfte längre. Så mitt tips till andra som gillar att återanvända är att innan ni kastar något, titta på formen, färgen, försök glömma bort att det är t.ex. en glödlampa och försök tänka ut vad det kan vara istället.

Julkula av väv

Julkula av glödlampa

Hoppas alla ni haft en sagolik jul!

Stor kram

7 thoughts on “Lite annorlunda julkulor

  1. Gillar din syn på saker och ting. Vi tänker väldigt lika:-) Jag vänder och vrider på saker jämt:-) Ibland knäcker man en riktigt bra idé. Och ibland kommer den när föremålet redan är borta….Gillar skarpt glödlamp pumlan:-)

Kommentera

