Lätt nyårs ångest

Här ligger jag och tänker på att det snart är nyår. Jösses, va fort 2012 gick! Känner lite lätt ångest över året. Känns som om jag inte alls fått så mycket gjort som jag ville. Men men, 2013 måste bli effektivare!

Vi kommer fira in det nya året i Sälen med ett underbart gäng vänner. I år (som det flesta ggr ;p) föll lotten på oss att styra efterrätt men jag kan inte komma på vad vi ska hitta på att bjuda på. Får inte vara för komplicerat men gärna lite lyxigt och med en gnutta nyårs-feeling. Har någon några tips? Alla förslag är välkomna!

Snart är hela den planerade nyårs- outfiten klar. Och tänkte visa vad jag hade tänkt om att går som det ska. Efter som att jag är så kass på att gå i höga klackar får det lov att bli något i still med ett par boots. Jag gilla kontrasten mellan det glammiga och det som är lite mer rock’n’roll.

Vad tycker ni? Hur ska ni fira in det nya året och har ni nyårs utstyrseln utklurad än?

Stor kram

20121227-222609.jpg

11 thoughts on “Lätt nyårs ångest

    • Tack så hemskt mycket för tipset! Detta kan absolut vara något för nyår. :)
      Ja, finns fasiken inget som är kul med att ha högklackat. Förutom att det är förbaskat snyggt… Om man kan gå i dem! :p
      Kram

  1. Hallå!

    Så mysigt att fira in det nya året i Sälen!
    Är ingen efterrättsexpert men någon chokladmouse brukar ju alltid gå hem:) själv så ska jag göra glasskaka , det är också ett vinnande bidrag:)
    Vi firar in det nya året här hemma hos oss, trerätters med de närmsta vännerna. Blir nog någon fin klänning som redan hänger i garderoben, alltså inget nytt (kors i taket;)
    Du kommer se grym ut i dina nyårskläder! Skitsnyggt!

    Ha det bäst!

    Kram på dig!

    • Halloj! Ja, det ska bli riktigt kul! :) Låter som om ni kommer få ett riktigt pang nyår ni också. Du verkar ju vara så duktig på att fixa och dona!
      Ja, chokladmouse är ju toppen och inte alls så svårt. Eller? :p
      Kul att du gilla min outfit. Du blir nog super fin i det du hittar. Vad brukar man säga? Allt klär en skönhet! Haha!
      Stor kram

  2. Vad glammigt och fint!! Jag har ingen aning om vad jag skall ha på mig. Tänker så det knakar… men något glittrigt blir det. Vi skall vara hemma hos våra vänner som bor 2 hus bort. Det blir en massa god mat och vi är två par som står för huvudrätten och de andra två paren tar för och efterrätt uppdelat mellan sig (huvudrätten kostar ofta mycket mer än för och efterätterna gör så vi är fler personer som står för den + att vi ansvarar för dukningen). Jag är inte bra på det där med efterrätter men röstar för något ”lätt och friskt”… typ citrusaktigt eller så… ofta äter man ju flera rätter och då är det bra att avsluta med en efterrätt som är lätt och frisk om du förstår vad jag menar? :) Sen är ju pannacotta alltid ett säkert kort också. Går att göra på olika sätt. Hoppas ni får en finfin nyårsafton. Kram och Gott nytt år!

    • Kanon att vara borta men ändå så nära. Jag är en sån som verkligen gillar att sova i min egen säng. Haha!
      Ja, vi har delat upp det likadant. Tre st som håller i förrätten, två st par som styr varmrätten och jag och min kille som står för efterrätten. Smidigt att dela upp det faktiskt! :)
      Vilket toppen förslag. Något friskt att avsluta med är ju alltid välkommet! Pannacotta gjorde jag förra året och det är ju fruktansvärt gott men lite omständigt. Iaf om man gör den som jag gjorde med upphettad grädde och gelatinblad m.m. Eller det tog lång tid för den att stelna. Men som sagt förbaskat gott så jag är inte omöjlig! :p
      Tack för din fina kommentar!
      God fortsättning och gott nytt år!
      Stor kram

  3. Hej!
    Du är så duktig å gör jätte fina å kreativa saker mathilda :-) dom är verkligen söta å användbara :-) nu läste jag inlägget om nyår, om efterrätter och jag har ett tips på en efterrätt som jag tycker är super god. Det är en vit chokladmousse med bär. Den är super lätt att göra å smakerna är gudomliga tillsammans :-) om du är intresserad så länkar jag här nedanför. Ha ett bra nyår nu så ses vi på innebandy planen ;-) kram
    http://www.google.se/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.arla.se%2Fdefault____17653.aspx%3Frecipeid%3D15536&ei=tsPdUP_2GaLk4QTo6YDwCg&usg=AFQjCNEejvlMGG6QTBSuqt1U4qyrVpcnyw

    • Åh, va kul! Va glad jag blir av din fina kommentar!
      Men vilket toppen tips. Det låter verkligen jätte gott och inte allt för komplicerat. Passar mig perfekt! :) Tusen tack för länken!
      Detsamma kompis! Ja, det gör vi verkligen!
      Stor kram

Kommentera

