Att fira nyår i Sälen

Hej alla härliga!
Eftersom att detta år varit lite halv segt så struntar jag i allt vad årskrönika innebär och tänker istället skriva lite om hur mitt ny år var.

Dagen började med gemensam frukost som Leo och Ullis krigat sig upp och gjort. När alla andra kastade sig ut i liftkön bestämde jag mig för att göra i ordning Panacottan som var en stor del av efterrätten. Sedan svidade även jag om till skidmundering och gav mig ut.

Det gick hyfsat att åka trots att det var så länge sen. De gick inte fort och jag åkte inte i de svarta backarna men jag kom iaf ner hel! :) Men jösses va jobbigt det var! Haha! Fick använda muskler som jag inte trodde att jag hade.

Vi käkade lunch i toppstugan på fjället vilket var lite av resans höjd punkt för mig. Helt galet mysigt var det faktiskt! Vi fick vänta lite på maten så Martin och jag inledde med varm choklad med grädde. Till mat blev det sedan en brutalt god fiskgryta. Jag tyckte hela grejen med toppstugan var kanon!

Ut i backen igen, åkte ett par åk men sista åket så tar jag ett litet felskär vilket resulterade i att jag åkte på magen ner för hela backen. Anja Persson må vara bra på skidor men jag är tame tusan bättre än henne på Sälen! Men det sjukaste av allt var att det första jag tänkte var ”vilken jäkla tur att detta inte hände vid sittliften” förstå vilken snygg underhållning man hade bjudit på. Haha!

Efter alla åk så var det dags för afterski. Tokigt bra ös! Vårat bord bidrog en hel del till detta.
Sedan var det bara till att gå hem och försöka piffa till sig. Och jag måste bara säga att något som jag älskar med nyår är att man får ha hur långa lös ögonfransar man vill. Även fast det onaturligt ut och man ser mer ut som en transvestit än något annat. Jag gillart!

Nyårsmiddagen bestod av cooking team Stockholms förrätt som satte ribban högt med Laxtårta. Varmrätten bestod av smördegsbakad fläskfilé, potatisgratäng, bea och sallad och detta bidrog team Nyköping med. Även detta smakade otroligt bra! Att all mat smakat så bra satte mig och Martin i en halv knasig sits. Alla var ju proppmätt! Men vi bjöd iaf på vanilj pannacotta på digestive-botten som vi toppade med färska jordgubbar och blåbär. Trots mätta magar tror jag att de flesta tyckte det smackade bra.

Sen drog vi till Högis och firade in det nya året!

Inlägget är skrivet från IPad.
Ursäkta bildkvalitén! Men kameran fick inte plats med all övrig packning.

20130101-155207.jpg

20130101-155222.jpg

20130101-155722.jpg

20130101-155748.jpg

20130101-155807.jpg

20130101-155841.jpg

Nu hoppas vi att 2013 blir ett riktigt kanon år!

Hur var ert nyår?
Själv ska jag ta en liten tupplur nu. Sedan blir en långpromenad med Tryggve och ikväll ska jag roa mig med att läsa alla era härliga bloggar! Är så nyfiken på att se vad jag missat de närmsta dagarna.

Kram kram

5 thoughts on “Att fira nyår i Sälen

  1. Blir riktigt sugen på en skidresa när jag läser om din knasiga skidåkning, toppstuga och after-ski!! God fortsättning på det nya året!!

    Kram från Malin

  2. Hej vännen!

    Vilket Nyår du haft! Så kul!
    Vårt nyår var lite lugnare tillsammans med fina vänner, mycket god mat och sällskapsspel:)
    Gillar verkligen att kika in här!

    Ha en bra dag!

    Kram på dig

  3. Härlig Sälentur..och när du gjorde jämförelse med Anja persson i skidbacken..för när jag var i frankrike för 100 år ( ärligt talat) sedan var jag Ingemar Stenmark i backen…och jag var cool och 9 år
    Härlig nyår, verkar toppenfestlig, skön och god och ögonfransarna var läckra
    Själv var vi ett gäng mat och vintokiga som samlades för mängder med god mat, rocknroll och spel..och dråligheterna avlöste varndra mellan skrattsalvorna..ja nyår var lyckat…dock hade männen ilandsproblem när de tuggade på sin gåslevertoast, kokade hummern och trodde att vi hade för mycket ankbröst….hmmmm

    Kram kajsa

Kommentera

