Att skapa sitt eget Ord

Hej där ute! Va roligt att så många gillade gårdagens pyssel! Tänkte därför försöka mig på en beskrivning.

Detta behöver du:

Foamboard/Cell kartong (finns i olika tjocklekar på sorterade konst och pyssel-butiker)

Mattkniv/ skallpell

Färg i samma nyans som glittret

Hobbylim

Glitter

Ta din foamboard och skissa med lätt hand ut textens utseende. Skär försiktigt ut texten med vass mattkniv. Se till att ha ett underlägg av något slag om du är rädd om bordet! Min foamboard var vit så jag målade den i silver för att kamoflera famboarden i fall att jag skulle missa med glitter någonstans. När färgen hade torkat så målade jag på lim vart eftersom (från vänster till höger) och strödde på glitter på innan limmet hade torkat.

Love glitter

Taadaaa! Så har man gjort sitt eget väggord!

Lite pyssligt men inte svårt och väldigt fint när det är klart! Jag ska göra massa fler av dessa. Vissa får bli i glitter andra lite mer anonyma.

Hoppas ni förstod beskrivningen nu! Jag ser fram emot att se alla era fina Ord! Maila mig gärna en blid om ni använt min beskrivning så jag får se hur fina era blev (matilda_tornqvist89@hotmail.com). Och jag blir förstås väldigt glad om ni länkar till bloggen så att fler kan hitta hit och ta del av mina små tips!

Stor kram och trevlig helg

2 thoughts on “Att skapa sitt eget Ord

Kommentera

