Att sätta krydda på tillvaron

Hallilloj! Fredag ännu en gång. Jösses vad tiden flyger förbi! :)

Idag hade blomsterbutik i staden jag bor i utförsäljning på allt som fanns på hyllorna. Ville bara visa upp vilken fin kruka min mamma köpte! Är ett inbitet fan av att ha färska kryddor i köket. Tycker det är både snyggt, praktiskt och doftar underbart. Så dagens tips är, att nu när hyacinten gjort sitt så är det dags att ta in färska kryddor! Varför inte använda konservburkarna som ni hade hyacinterna i?

Färska kryddor i kryddkruka

Hoppas att ni får en helt fantastisk fredag alla härliga!

Varma kramar

8 thoughts on “Att sätta krydda på tillvaron

  1. Jag har faktiskt också tänkt att det börjar bli dags för färska kryddor i köket! Jag brukar driva upp egna på våren men överväger att tjuvstarta lite med köpta kryddor! Tack för att du påminde mig!

    • Men va mysigt! Jag gillar också att plantera eget till våren. Men så här års blir det köpta. Brukar satsa på att handla kryddor av bättre kvalité typ från en frukt och grönt- odlare. Då brukar de vara fräscha längre. *hihi* Kul att man kan inspirera! :)
      Stor kram

Kommentera

