Födelsedagsbrunch

Hej alla gullisar! Hoppas eran helg varit helt strålande!

Min helg har varit fylld med innebandy. Först satt jag i sekritariatet på min brors match i fredags och den drog ut på tiden så det tog nästan hela kvällen. Sedan kom jag hem till killen som hade satt igång bastun så det blev bastu och volleyboll i deras inomhus pool. Efter det somnade man som ett litet barn!

På lördag förmidddag bar det av till Eskilstuna för egen match. Vi hade extremt lite folk så vi var 8 st utespelare varav en fick hoppa in och ställa sig i kassen. Så tyvärr blev det stor torsk. Lördagskvällen spenderades i soffan tillsammans med mamma. Kroppen kändes som en 69-årings efter matchen så att bara ligga i soffan var perfekt!

Idag bjöd jag familjen och Martins familj på födelsedagsbrunch, eftersom att jag fyller imorgon och inte är hemma då. Den bestod bland annat av scones, bruschetta, smoothie, egen gjorda syltkakor och semlor. Ja, en salig blandning med andra ord! Men i min familj är den officiella Semeldagen i samband med min födelsedag. Vi äter alltid hemma gjorda semlor på min födelsedag. Jag äter alltid semla med klump och med varm mjölk. Godare blir det inte! :)

Så ligger det till!

SyltkakorA

Hemmagjord Semla

Hur har eran helg sett ut? Äter ni semlor som mig eller har ni någon riktig specialare?

Ha nu en riktigt fin avslutning på helgen!

Kram kram

12 thoughts on “Födelsedagsbrunch

  1. Hej vännen!

    Grattis i efterskott!
    Hoppas att du hade en toppenbra födelsedag!
    Så gott med semlor, mycket grädde och mandelmassa ska det vara:)

    Ha det gott!

    Kram på dig!

Kommentera

