Fjärilshotell

I lördag så hittade jag en jätte söt fjärilsholk på Panduro. Betsade den med hemmagjord bets och sen piffade jag till den med lite färg, ett ”flaggspel” och ett ståltrådshjärta.

Articles

Före

Fjärilshotell

Mini flagspel till fjärilshotell

Efter

Vad tycker ni!

Nu hoppas vi på många fjärilar som hjälper till med blombefruktningen. I ärlighetens namn så är jag skit rädd för just fjärilar, tycker de är fina att titta på men undviker helst närkontakt.

Hoppas eran måndag blir toppen!

Stor kram

14 thoughts on “Fjärilshotell

  1. Vad jättesött! Ett sånt måste vi också ha i vår trädgård – vi har redan humlebon och getingbon (sniglar får gärna hålla sig långt borta! Dom häller jag kokande vatten över)

    • Ja, det är ju toppen att insekterna får ett fint tillhåll också. Fast som sagt mycket fina insekter finns det, bara de håller sig borta från mig och mitt saftglas i sommar! ;)
      Kram

  2. Gud så gulligt! Ett sånt vill jag ha på min balkong :) Just nu finns det bara skator som snor mina stearinljus…kanske borde tillverka en fågelskrämma ;)

    • Haha! Nej, va taskigt. Skator är ena riktiga retstickor alltså. De brukar roa sig med att reta min stackars hund! Så det är inte helt omöjligt att det blir en fågelskrämma här också. En fågelskrämma eller en slangbella! ;)
      Kram kram

  3. Så fint med en fjärilsholk. Har du haft någon tidigare så du vet om de verkligen boar i den? Jag tycker också det är lite halvläskigt när de sätter sig på en.
    Här har det också regnat och åskat en sväng idag men nu skiner solen.

    • Nej, har aldrig testat det innan så jag vet faktiskt inte riktigt! Men annars får den helt enkelt bara sitta uppe bara för att den är lite söt! :p
      Skönt att solen tittade fram till slut! Här skiner solen idag också! :) Ska försöka sätta mig ute och jobba en stund. Hoppas på att man får lite färg! :)
      Kram

      • Men du måste lova att skriva och tala om ifall någon fjäril skulle boka rum i holken. Det vore rackarns kul. Men annars får den som du säger sitta uppe för att den är söt. För det är den ……..det är liksom en gladholk.

  4. Hej vännen!

    Å så snygg den blev!
    Nu blir fjärilarna glada när de fått ett så fint hem:)

    Hoppas att du får en toppendag!

    Stor kram till dig

Kommentera

