Från syltburk till ljuvlig ljuslykta

Halloj!

Väldans va jag är flitig och uppdatera! ;)

Idag tänkte bjuda på en favorit i repris, två ljuslyktor som jag gjorde i höstas/vintras. De är hur enkla som helst att göra! Allt man behöver är en glasburk till varje lykta. Sten eller sand. Jag använder fin sand som jag tog med från Skåne. Det har som syfte att få upp ljusen på lite olika höjdnivåer. Något jag tycker är snyggt! Sedan har jag flätat en lingonkrans av lingonris och lite björntråd längst upp. Sist men inte minst har jag använt värmeljus men man kan ju använda blockljus om man vill också.

Det positiva med dessa lyktor är att burkarna är återvunna sylt och olivburkar som annars skulle slängas. Man kan säga att allt utom värmeljuset var så gott som gratis! Det tillsammans med återvinning är guld värt för mig!

Det lite tristare är att lingonkransen så småning om vissnar. Men det medför i sin tur att man får gå ut i skogen lite oftare och vem älskar inte att strosa runt i skogen!?

Ljuslykta av syltburkar DIY

Nu längtar jag efter varma sommarkvällar när man kan tända lyktor och sitta ute under en filt och mysa.

Vad tycker ni? Inte så pjåkigt va!? :)

Nej, nu ska jag sätta fart med denna dag! Hoppas eran fredag blir toppen!

Stor kram

6 thoughts on “Från syltburk till ljuvlig ljuslykta

  1. Gratis, återanvändning och fin inredning är bästa kombinationen!! =) Fin blomlåda du gjort, det kan verkligen vara värt att göra själv för det är svårt att hitta fina och de brukar kosta skjortan också.. Trevlig helg!
    Kram

Kommentera

