Stege

Halloj i ovädret!

Igår var det strålande sol och idag har det varit en riktig regn och rusk dag.  Har dock fått lite gjort som annars förmodligen inte hade blivit av. Så det är ju bra!

Förutom att målat huset de senaste dagarna (galet skönt att vara klar med det) så har jag faktiskt knåpat ihop en liten stege.

Har velat göra en sån här stege ett tag och förra veckan hittade jag lite pinnar som var kvar sen de röjde i skogen bakom oss. Perfekt tänkte jag och drog hem ett gäng!

Jag har på tok för mycket filtar och grejer så den här har som syfte att få undan lite filtar på ett smart sätt.

Älskar att den är krokig och helt skev! Kanske blir en till att ha i badrummet!

Egengjord stege

Hoppas eran dag varit kanon och att ni haft bättre väder än mig!

Stor kram

5 thoughts on “Stege

    • Hej Jennifer!

      Va skoj att du gillade den!

      Jag slipade och målade innan jag satte ihop den med spikar. Jag tror och egentligen att det blir mycket stadigare om man förborrar och skruvar ihop stegen. :) Men spika funkade också!

      Jag använde virke/träpinnar från ett ställe där de gallrat skog och inte röjt undan. Ett bra tips då man kommer billigare undan än att köpa virke. :)

      Lycka till nu!

      Kram

Kommentera

