Som ett litet barn dagen före julafton

Hallå denna mulna dag!

 Hoppas allt är bra med er!?

Idag har jag gjort något av det roligaste jag vet. Vi har vittjat våra kräftburar! I natt har jag sovit lika dåligt som man gjorde när man var liten natten till julafton. Då förstår ni hur kul jag tycker kräftfiske är!

Och faktiskt så fick vi en hel del. Plockade hem ca 60 stycken ordentliga kräftor. De som inte är tillräckligt stora får man kasta i igen så att de får växa till sig. Men 60 stycken är inte så dumt!

Så nu har jag stått och kokat kräftor ett tag och som ni förstår så luktar det dill i hela huset. Härligt om ni frågar mig! Nu får de stå och gotta till sig ett par dagar sen blir det kräftskiva.

En annan VÄLDIGT rolig, spännande och skoj grej är att Martin hämtar nycklarna till vår nya lägenhet idag. Han ska ta lite mått på väggar och sånt, så imorgon är det dags att börja kolla tapeter. Jag har redan ångest över den beslutsångest jag vet att jag kommer ha. Så risken finns att jag ber om lite smakråd av er här framöver.

Kokta kräftor

Visst är väl kokta kräftor vackra!? Jag tycker den röda färgen tillsammans med krondillen är helt fantastisk!

Någon annan än jag som gillar kräftfiske? Kanske ska ni också rent utav lägga burar i år? Isf önskar jag er god fiskelycka mina vänner!

Ta hand om er!

Kram kram

5 thoughts on “Som ett litet barn dagen före julafton

  1. Hej fining!

    Fiska kräftor var det mycket längesen jag gjorde:) Däremot blir det nog kräftskiva snart för himla gott är det ju:)
    Men så spännande med ny lägenhet! Å få välja tapeter med! Jag är gärna smakråd, brukar själv ha ångest inför såna där val:)

    Hoppas att du haft en toppenhelg!

    Kram Sofi

  2. Pingback: Lite tips från tidigare | tillevill

Kommentera

