När skräp blir till skatt

Halloj halloj!

Nu var det ett tag sedan sist. Som vanligt har man fullt upp med allt möjligt! :) Men nu vankas det höstlov och jag har en massa pysselkli i fingrarna.

För ett par veckor sedan var jag uppe i Dalarna hos min pojkväns mormor och morfar, och fick med mig en hel del skatter. För dem var det mest bråte och skräp, men jag såg möjligheter i det mesta. Så nu har jag börjat göra i ordning dem så smått.

Jag fick bland annat en drivvedsbit som jag gjorde till en skylt till vårt marin-inspirerade sovrum. Kort och gott så skrev jag ”Seaside Resort” och nu står den på en hylla som vi har ovanför vår säng.  Jag tycker den blev ursnygg men å andra sidan är ju drivved vansinnig vackert i sig.

Seaside resort -DIY skylt

Sedan fick jag även med mig en gammal träbricka. Tyvärr fotograferade jag inte brickan innan. Men den var delvis målad med en tunn ljus färg. Inte jätte snygg då den var rätt skitig. Men som ni ser målade jag den vit och bestämde mig att skriva en passande text på.

Den blir perfekt för killen att servera mig frukost-på-sängen med! ;)

Låt det väl smaka - DIY bricka

Nu har jag varit igång sedan kl 7 i morse och tvättat. Har bäddat rent och duschat så nu ska jag krypa ner och sova lite middag så att man orkar med resten av dagen. I kväll kommer mamma, pappa och Tryggve och då vankas det tre rätters här hemma.

Hoppas er lördag blir fantastisk!

Stor KRAM

6 thoughts on “När skräp blir till skatt

  1. Pingback: Toalettskylt – Nöd-vändigt tycker jag | tillevill

Kommentera

