En mysig kväll

Igår kom mina föräldrar ner och hängde med oss. Vi bjöd på trerätters middag och det blev en riktigt mysig kväll med gott sällskap, dricka, äta och riktigt skönt soffhäng.

Inledde kvällen med årsglöggen. Jag har hört mycket dåligt om den men man måste ju pröva. Jag tycket nog den var ganska okej. Den smakade inte så mycket men smakade heller inte äckligt! Sedan blev det förrätt i form av bruschetta med parmaskinka. Till varmrätt bjöd vi på fläskfilé, hemmagjord potatisgratäng och kantarellsås. Efterrätten ser ni på bild. Det blev Hallonpannacotta-cheesckake.

Super mysig kväll helt enkelt!

Hallonpanncottacheescake

Idag har varit en seg soffhängardag. Tror jag betat av tre st filmer, istället för att gå på hockeymatch. Riktigt skönt! I morgon blir det en heldag i pappas ateljé. Hoppas kunna visa upp något skoj! :)

Hoppas ni haft en fin helg!?

Kram på er

7 thoughts on “En mysig kväll

  1. Tack för en helmysig kväll med alldeles för mycket gott att äta. Och dricka 😉. (Fast den där cidern som vi delade på var verkligen inte god 😖) Ha det bäst 😚😘❤️❤️❤️

  2. Vilken mysig kväll, maten lät supergod! =) Vi brukar också alltid köpa årsglöggen även fast den oftast inte är någon succé.. Bäst är Blossa lättglögg tycker jag!

    Kram från malin

  3. Pingback: Toalettskylt – Nöd-vändigt tycker jag | tillevill

Kommentera

