Första Advent

Glad första advent alla vänner!

Jösses, nu var det länge sen igen! Men julkänslan börja infinna sig och det brukar innebära massvis med pyssel. Jag har ju flyttat och har inte riktigt hittat någon adventsljusstake som känns helt rätt. Men i somras när jag var uppe i Dalarna hos Martins mormor och morfar fick jag en gammal trälåda som jag tyckets var super mysig. Så igår kväll bestämde jag mig för att använda denna som adventsljusstake i år. I  den planterade jag en julstjärna, och en murgröna och pyntade den med mossa. På sidan skrev jag God Jul för att pigga upp den lite. Jag tycker den blev riktigt mysig! Tänk va kul att man kan använda saker som andra ser som gammalt skräp och göra något som man verkligen tycker om.

DIY advetntsljusstake

Rustik Adventsljusstake

Hur firar ni första advent? Jag väckte killen med bland annat nybakad saffransscones och hemmapressad apelsinjuice. Självklart tände vi det första ljuset i staken också.

Nu ska Martin iväg och spela match och då ska jag försöka baka till hans födelsedag på fredag, städa och bädda rent. På måndag blir vi med hund i 8 dagar, så det kommer nog inte finnas mycket tid till något kommande vecka.

Hoppas er söndag och första advent blir helt underbar!

Stor kram

9 thoughts on “Första Advent

  1. Hej!

    Å vilken fin adventsljusstake! Älskar att kika runt och inspireras av alla fina ljusstakar:)
    Så kul att få hundbesök! Kan tänka mig att det kommer bli så mysigt:)

    Ha det gott!

    Kram på dig!

  2. Pingback: Toalettskylt – Nöd-vändigt tycker jag | tillevill

Kommentera

