Längtar efter vår

Halloj alla mysiga!

Är jag helt ensam om att längta helt galet mycket till våren nu? Åh, tänk när gatorna är torra och de soppar bort allt grus. När dagarna blir längre och lövträden börjar få knoppar. Den där speciella vårlukten som finns i luften. När man kan sätta sig ute och ta en fika i solen. Jösses vad jag längtar!

Nästa vecka kommer jag därför smygstarta våren lite. Eller så mycket det går! Ni får helt enkelt hålla utkik här under nästa vecka då det kommer massa pyssel och tips hur man kan sparka igång våren.

Styvmorsviol i gjutjärnsmortel

Idag köpte jag denna lilla styvmorsviol och planterade i en gjutjärnsmortel. Älskar när man blandar sockersött med gammalt och lite spartanskt. Den står nu på vardagsrumsbordet. Visst blev det väl gulligt!? :)

Gårdagen spenderades i soffan helt själv. Men det gjorde inte så mycket. Satt och planerade lite vad jag ska visa upp här på bloggen ett tag framöver. Samtidigt som jag tittade på de som visades på TVn. Jag är en sån människa som trivs att få vara ensam lite ibland.

Idag ska vi hem till svärföräldrarna. Kommer väl i vanlig ordning bli bjuden på något mumsigt.

Imorgon ska jag försöka ta mig ut på e liten löprunda. Sen blir det nog lite fixande här hemma. Jag har ju som kanske vissa av er vet byggt ett eget vitrinskåp som är 2.30 m högt och det är inte jätte mycket kvar på det. Så ska försöka jobba lite med det så att det blir klart någon gång.

Nu vill jag bara önska er en riktigt trevlig helg!

Kram

6 thoughts on “Längtar efter vår

  1. Hej!!!

    Du är inte ensam! Jag längtar så mycket efter våren nu!!!
    Ser fram emot lite vårpyssel från dig:)
    Men har du byggt ett eget vitrinskåp!!! Du är ju helt fantastisk! Heja dig! Önskar jag var så händig:)
    Här blir det på sin höjd ommålning av möbler:)

    Ha en bra Lördag nu!

    Kram på dig

    • Ja, känns som om vintern varit oändligt lång!
      Ja, håll utkik här för nu har jag massa skoj på ingång. ;)
      Ja, jag har gett mig på ett men det var nästan att ta sig vatten över huvudet.
      Tack vännen! Detsamma!
      Stor kram

  2. Vilken söt liten vårblomma! Det ska visst bli lite sol och värme nu. Om nu metrologerna håller det dom säger. Hälsa Martin och svärföräldrarna. I dag med <3

    • Visst! 10kr på blomster landet. Perfekt för mig! ;)
      Jag hoppas, hoppas, hoppas solen och värmen kommer nu. Vill göra fin på balkongen så att vi kan sitta där och dricka vin snart! :) Idag med! <3

  3. Hej!
    Va kul att du skrev en liten rad hos mig så jag hittade till din mysiga blogg :)
    Jag känner precis som du när det gäller våren. Vill inte vänta en sekund till!! Längtar nåt enormt.
    Ska bli kul att se ditt bygg projekt! Och så fina tavlor du målar. Wow!
    Ha en fin söndags kväll!
    Kram

Kommentera

