Smygstartar våren – Växtetiketter del 2

Go´dagens!

Idag fortsätter vi med växtetiketter för jag tycker det är så kul. Det gör så mycket och piffar till växter som inte är så exotiska annars!

Till alla er som gillar att pyssla med lera, här kommer världens bästa tips på lera. Den heter Model Magic och är super kul och smidig. Den kladdar inte så man kan knåda och leka med den på bord utan att behöva torka av sedan. Den är lättarbetad och torkar snabbt i vanlig rumstemperatur.

Här har jag bara kavlat ut den och sedan med vanlig sax klippt till den form jag vill ha medan den fortfarande är mjuk. Sedan har jag använt ett sugrör för att stansa ut ett hål. Låtit den torka några timmar för att där efter med bläckpenna skriva det jag vill. För att fästa den har jag tagit en bit ståltråd som jag stuckit ner i kruka och jorden. För att sedan vika över kanten och böja till en krok som man kan hänga etiketten på.

Växtetikett - Oregano

Växtetikett - Oregano

Växtetikett - Oregano

Visst blir det mycket sötare med en liten etikett? Jag tycker nästan det blir som ett litet smycke till denna annars enkla växt!

Vad tycker ni?

Hoppas allt är bra med er! Ska ni göra något kul denna tisdag?

Stor kram

4 thoughts on “Smygstartar våren – Växtetiketter del 2

Kommentera

