Smygstartar våren – Växtetiketter del 3

God morgon alla härliga!

Tänk att det redan är torsdag. Vad allt känns mycket lättare om man bara tar sig fram till torsdagen. Idag ska jag jobba lite hemma med ett bokomslag till en helskön tjej som gör barnböcker. Kika gärna in hennes hemsida och beställ lite härliga barnböcker! :) Sen får vi se om det bär av till ateljén eller till affären för att handla lite nödvändigt till nästa veckas pyssel. Ska jag vara lite busig och tala om nästa veckas tema redan nu kanske?! Kan lite heroglyfiskt säga att nästa vecka kommer handla om Vardagslyx. Något iaf jag ska bli bättre på!

Idag tänkte jag visa upp en liten men ack så söt detlaj. Jag älskar att skriva med ”riktig” bläckpenna och ännu bättre blir det när man kombinerar det men brunt, gammaldags papper. Och tänk va mycket finnar detta blir om man t.e.x ska gå bort och ge en blomma eller en växt och byta ut den där tråkiga plastlappen som brukar finnas mot en så här liten söt etikett. Kanske även med en hälsning eller skötselråd.

Rosmarin - Växtetikett

Rosmarin - Växtetikett

Rosmarin - Växtetikett

Visst blir det väldigt gulligt!

Vill åter igen efterlysa fler ”vardagstraditioner”. Har ni några mysiga saker ni gör på speciella dagar i veckan som förgyller er vardag? Typ taco-fredag eller film-onsdag? Jag vill ha en sån dag i veckan. Men behöver bra förslag. :)
Ha nu en toppentorsdag!

Kram kram

Kommentera

