The one and only Fettisdag

Idag är det ingen vanlig tisdag utan som jag kallar det The one and only Fettisdag! Som ni kanske vet vid det här laget är jag smått galen i semlor. Har till och med infört officiella Semel-smyg-smakar-dagen den 14 januari (min födelsedag). Så detta är inte året första semla, men förmodligen den sista (om jag har tillräckligt med karaktär för resen av året). ;)

Sen är det ju så att jag anser att det absolut sättet att äta en semla är gammaldags. Med klump och varmmjölk. Annars kan jag lika gärna vara utan! :) Sedan får de gärna vara hembakat men idag fick det bli färdigt från Ica. Gjorde egna till min födelsedag som ni kan se på instagram (hemma_hos_tillevill). Följ mig gärna på Instagram, så får ni följa med på alla mina upptåg, träffa min familj, mina vänner och massa annat!

Semla

Hur äter ni eran semla? Någon annan lysande person där ute som äter sin semla som jag gör?! ;) Det är lugnt, jag tycker om er fast ni kanske äter fel! Haha! Har ni käkat eller ska ni käka denna gudomliga bakelse idag?

Kram på er!

P.S Glöm inte att följa mig på insta. så följer jag absolut tillbaka! ;)

8 thoughts on “The one and only Fettisdag

  1. Bara så du vet så äter du helt fel. Ingen mjölk, blä för uppblött bröd å det ska inte vara en läskig klump. Blandat ska det va, men jag tycker om dig ändå:)♥♥♥

    • Hahaha! Härligt med någon som står på står på sig lite. Men min vän, jag är ledsen att säga det.. Du har nog lite fel på dina smaklökar! :P
      Stor kram (Kanske ska skicka en liten krya-kram också och hålla tummarna att din smaklökar rycker upp sig) :P <3

  2. Ja jag använder faktiskt deras mag olja bot bristningar och mitt oljan haha. Man kan aldrig vara för säker :) jo jag har sett de men har även hört att burts bees ska va bra för små bebisar :)

Kommentera

