Badsalt – Apelsin och rosmarin

God morgon!

Igår spenderades kvällen med världens bästa Madde. Vi stöttade våra karlar genom att ladda hem deras match på TVn och käka hämtmat i soffan. Haha! Det tar på krafterna att vara”hockeyfru”: :p

Idag bjuds det på egentillverkat badsalt. Detta vill jag lova doftar helt fantastiskt! Bad mer behöver man egentligen när man ligger i ett bad och försöker slappna av.

Jag har rivit apelsinskal och hackat rosmarin. Som jag sedan torkat i ugnen. Jag improviserade lite och värmde upp ugnen till 200 grader. La apelsinskalen och rosmarinen i en ungsfastform. Ställ det in det i ugnen , stängde av ugnen och lät ungsluckan stå på glänt. Sedan fick det stå så någon timme.

Jag lovar, det doftar gott i hela huset efter man gjort detta. När man ser att de torkat upp ordentligt blandar man detta med flingsalt. Så länge man låter det stå torrt och åtslutet så håller det ganska bra. Strö lite av blandningen i badet eller i fotbadet och det kommer dofta fantastiskt. Dessutom är det ju helt naturligt vilket jag tycket är ett stort plus! Jag har strött lite på min pasta carbonara och det blev jätte smarrigt! :p

Vill man inte att det ska dofta apelsin eller rosmarin kan man ju ta andra saker som man gillar. Kanske lavendel, rosblad, lime, citronmeliss, enbarr eller något annat kul.

DIY Badsalt

Vad har ni för planer idag? Någon som testat skrubben eller något annat jag tipsat om hittills denna vecka? Vad tycker ni isf?

I dag ska jag hälsa på ett urgulligt par som hämtade hem en liten flatcoated retriever valp igår. Så under eftermiddagen lär det bli en hel del valpmys! Ikväll blir det box med Madde. Det är helt klart min nya favorit träningsform. Så jäk*a kul att få puckla på varandra. Kan varmt rekommendera er att ta med en kompis eller en familjemedlem och gå på box eller något liknande om det finns i närheten av er. Jag tycker dock att det är ganska trist när man ska stå och boxa i luften som man gör i vissa pass. Så handskar och mitsar ska  det vara. Huva, så här långt om träning har jag nog aldrig skrivit på bloggen. :p

Ha nu en fantastisk dag alla härliga!

Kram kram

2 thoughts on “Badsalt – Apelsin och rosmarin

  1. Håller med till fullo! En god och vacker frukost är en kick- start! Jag gör egen nöt- müsli. Den kan jag inte leva utan! Fina bilder!!! Kram Anna

Kommentera

