Balkonginspiration

Go’ kväll!

I natt sover jag hemma hos mina föräldrar. Man kan väl kalla mig hundvakt kanske!? För mina föräldrar jobbar natt och jag erbjöd mig att sova hemma så att Tryggve slapp vara själv hela natten. Inte för att det förmodligen spelar någon roll. Han sover alltid nere, och eftersom att de börjar 20 och slutar 7 så är det ju ingen risk att han blir kissnödig.
Oj, vilket utlägg det blev. Jag sover kort och gott hemma hos mina föräldrar i natt! :)

Går fortfarande i balkongtankar. Hoppas min duktiga svärfar vill hjälpa oss att bygga måttanpassade bänkar med förvaring under samt spalje som även ska agera lite insynsskydd. Jag får be snällt och bjuda honom på middag och gott att dricka efter, så kanske han nappar! :)
Idag blir det en bild med inspiration. Det ska bli så kul att sätta igång.

Hur är det med er? Någon annan än jag som känner sig trött trots det vackra vädret vårt land bjuder på? Finns det något som heter vårtrötthet?
Hoppas det är bra med er!

20140312-210546.jpg

Nu ska jag hoppa ner i sängen… Om jag får plats, för just nu ligger Tyggve där! Jag sa Natti Natti, i hopp om att han skulle lägga sig ner och vila efter kvällsrundan. Tjoff sa det och han sprang upp på övervåningen som ett spjut och la sig i min säng. Blir väl jag som får sova på soffan eller i hans hundkorg!

Kram

6 thoughts on “Balkonginspiration

  1. Hej vännen!

    Så mysig att vara hundvakt:)
    Jag känner mig också så trött nu men också väldigt tillfreds:) Tror jag blir trött av att vara ute största delen av dagen i solen ( haha vilket ilandsproblem )
    Så kul med balkongplaner! Hoppas ni kan få hjälp sv svärfar:)

    Kram på dig!

    • Ja, ett ganska angenämt problem måste jag erkänna! ;)

      Ja, vi håller tummarna. Jag har tur som har många duktiga snickare runtom mig! Men svärfar är väldigt duktig med finsnickeri eller vad man ska säga. :)

      Ha en fortsatt fin kväll!
      Kram kram

  2. Mysigt med balkongplanerna! Åh det går ju att få så himla mysigt!
    Tack fina för din hälsning hos mig 💙! Jag tycker verkligen du skall prova med olivträd, de är väldigt lättskötta. Citronträd är lätt att dra upp från kärna. Man får beskära hårt allteftersom, annars förgrenar det sig inte. Det tråkiga är att självuppdrivna träd ofta är sterila och är väldigt svåra att få i blom, medan köpta träd blommar och bär frukt nästan året om. Mossa hade jag i krukorna för att det skulle se mysigt ut under vintern, och för att skydda mot lite kyla.
    Kram o lycka till!
    Mia

    • Tack för massa dunderbra tips! Har faktiskt precis planterat mina kärnor som fick rötter medan de låg i blött papper. :) Synd att de inte får frukt dock!
      Kram kram

Kommentera

