Ännu en tidig helgmorgon

God morgon!

Igår storstädade jag om M. Ni vet en sån körare när man dammar lister, torkar skåpsluckor dammsuger under soffkuddarna, duschar växter och sånt. Det blev väldigt fint måste jag säga!

Igår kväll hade M och J TV-spelskväll så jag la mig i vårar sovrum för att kika på en film på paddan. Kl tio, ungefär en kvart efter att jag lagt mig, klarade jag inte av att hålla ögonen öppna längre utan somnade. Det gjorde att jag vaknade kl sju i dag, pigg och utvilad.

Är inte van att vakna så här tidigt på helger. Vad gör man egentligen kl sju på en söndag? Jag bestämde mig för att skriva ett inlägg och klicka runt till mina favoritbloggar.

Satt och kollade på gamla bilder och när jag såg mina kuddar jag gjorde i somras så blev jag så sugen på att göra fler kuddfodral. Det blir ju perfekt att göra till balkongen i sommar! Har ni inte prövat att göra egna tryck, så gör det. Är super kul och går att göra helt personliga! Om det finns något intresse av att veta hur jag gjort så hojta till så lägger jag upp en beskrivning.

Egen tryckta kuddfodral - Fri som en fågel

Egen tryckta kuddfodral - Fri som en fågel

Kuddfodral - Fri som en fågel

Jag vet inte riktigt hur planen ser ut för dagen. Vi pratade om att åka hem till Nykvarn. Men vi får se när M vaknat. Jag vill vara ut idag iaf. Vädret är ju helt underbart! Det kan absolut bli en fika i skogen eller vid vattnet idag!

Hur ser er söndag ut? Ska ni hitta på något skoj?

Ha en fantastisk dag nu! Stor kram

14 thoughts on “Ännu en tidig helgmorgon

  1. Hej vännen!

    Så härligt när det är rent och fräscht! Här skulle det också behövas göra en grovrengöring men det får vänta. Jag vaknade också tidigt i morse men pga en ömmande hals:( Det börja redan igår så vi fick ställa in gårdagens restaurangbesök och dagens kalas:(
    Nä nu ska jag inte klaga, kunde ju vara mycket värre än en liten förkylning;)
    Har tillbringat dagen hemma och tagit det lugnt i alla fall:)

    Hoppas du haft en bra Söndag!

    Kram på dig

    • Nej, va dumt! Det är aldrig kul att bli dålig och ännu mindre när man har massa kul planerat. :(

      Jag blir galen för jag kan inte kommentera din blogg via mobilen eller paddan. Vet du hur det kommer sig? Har lämnat 3 st kommentarer som inte syns. :(

      Ha en fin kväll!

      Kram kram

  2. Visst är det skönt när man storstädat ordentligt! Så fräsch allting blir och man känner sig allt rätt nöjd:) Skönt ibland att vakna tidigt utvilad på helgen, dagen blir så mycket längre och man kan få ut mer av dagen. Men vilka fina kuddar, duktig du är!! Klart du ska göra fler:))

    Hoppas du haft en bra måndag!
    Kram fredrika

  3. Vilka fina kuddar!

    Tack så mycket för dina fina ord inne på min blogg. Djuren är det bästa jag vet, och självklart gör jag allt för att de ska ha det bra :)

Kommentera

