Ett litet annorlunda påskägg

God morgon!

Ännu en helg är här. Så mysigt att vi fått fint väder ett par helger i rad nu.  Jag ska snart ge mig ut på en promenad i det fina vädret hade jag tänkt. Men först måste jag visa mina ägg som jag planterade i för ett par veckor sen. De har fått stått i vårt fönster och jag har sett till att vattna dem med jämna mellanrum.

Visst är det gulligt. Perfekt att ge bort om man ska iväg nu till påsk. Ett alternativ till att ge bort påskägg med godis. Man ger istället bort ett litet ”skötebarn” som man får pyssla om och se vad det blir i slutändan.

BildBild

Kul tycker jag som är växt och blom- tokig! Vad tycker ni?

Hur ska ni spendera lördagen?

Jag tänkte kanske baka lite senare. Några förslag på vad man kan göra som inte är för svårt men gott?

Ha det fint!

Stor kram

4 thoughts on “Ett litet annorlunda påskägg

  1. Hej vännen!

    Å vilket sött blomsterägg!
    Smart gå-bort present:)

    Har varit uppe på stan och lunchat med en fin vän, nu fixar jag lite här hemma och sen ska vi till vänner och äta gott o ha det bra:)

    Har verkligen inga baktips, är sämst på att ta mig för att baka:)

    Ha en fin Lördag!

    Kram på dig

Kommentera

