Toalettskylt – Nöd-vändigt tycker jag

God morgon, god morgon!

Jösses, så skönt med sovmorgon! Jag har sovit som en stock och vakande precis. Ska snart ner och käka lite frukost innan det är dags att sparka igång denna lördag.

Vad brokar ni äta till frukost? Ni kanske har något bra frukostförslag till mig? På vardagarna försöker jag äta några ägg och lite fil. Jag upplever att jag håller mig mätt lite längre på det. Men det blir onekligen lite enformigt! Men idag slår jag nog till med en surdegsmacka med något mumsigt på. ;)

För ett tag sen var jag ute med Tryggve i skogen. Det är fantastiskt att ha hund på det sättet för man kommer ut varje dag och man hittar massa skatter som annars bara skulle legat bortglömda i skogen.

Denna gång gick vi förbi ett ”träsk” och såg massa gamla plankor som låg i leran straxt intill vattnet och höll på att bli förstörda. Jag vet att jag sett dessa plankor när jag var liten och letade grodor i just detta träsk. Så av den anledningen vet jag att de måsta ha legat där över 10 år och att förmodligen ingen skulle bli sur om jag tog dem.

Sagt och gjort. Jag bar hem dem och av en blev det en toalettskylt igår. Jag har låtit dem torka några veckor, borstade av denna och torkade av från damm och sand. Sedan var det bara att texta loss!

IMG_9443

Inte så dumt faktiskt tycker jag! Och så kul när man kan återanvända gamla saker som många andra skulle kört till tippen.

Toalettskylt

Nedan länkar jag till några inlägg som påminner om detta:

Texta på drivved

Texta på adventsljusstake

Texta på blomlåda

Sist men inte minst undrar jag om det är någon som vill ha lite tips på hur man får till bästa textningen på materialet trä? För i så fall kan tänkte jag att jag kanske borde lägga ut ett inlägg med steg för steg beskrivning för att lyckas med textningen.

Till sist vill jag önska er en riktigt mysig lördag. Ta vara på tagen på bästa möjliga sätt!

Stor KRAM

6 thoughts on “Toalettskylt – Nöd-vändigt tycker jag

    • Hej! Ja, det var det! Jag har haft bloggsemester kan man säga. ;)
      Med mig är det bara bra! Hoppas det är bra med er också!? Men va spännande! Då förstår jag att du har fullt upp!
      Ha det gott! Stor kram

  1. Hej där
    Vad fin skylten blev! älskar återbruk =). Jag skulle gärna vilja lära mig hur man textar så där snyggt på trä! Kram! Lillan

    • Hej vännen! Ja, visst är det fantastiskt kul med återbruk! :) Jag vet ju att både du och dotra din är riktiga fenor på att hitta det vackra i saker som inte andra ser som vackert. Väldigt fin egenskap tycker jag!
      Jag ska absolut göra en lite steg-för-steg-beskrivning. Den kommer upp någon gång under veckan.
      Kram till dig och V :)

    • Hej rara du! Va skoj att du gillar det jag gör, det värmer! :)
      Ska sparka upp en beskrivning i veckan. Vet inte riktigt vilken dag än. Men håll utkik så kommer den upp här snart!
      Stor kram

Kommentera

