Höstkväll med pappa och Karlsson

Måndagen redan gjord! Alltid lika skönt tycker jag. Trots att jag verkligen trivs på mitt jobb bävar jag för varje tidig morgon som veckan har att bjuda på… Ja, jag är en riktig sömntuta!

När jag gick med Tryggve sista rundan för dagen kände man verkligen hur hösten var här. Kom in och var så där urrig som man oftast är på hösten. Så slog på stort och styrde ihop en Kaffe Karlsson till mig och pappa… Ja, på en måndag! :P Det var inte så länge sen som jag testade denna kaffedrink för första gången. Men det var kärlek vid första ögonkasst. Eller ja, kärlek vid första smutt! Hihi!

Jätte mysigt att sitta och sippa på tillsammans med lilla farsgubben, och han hade aldrig druckit det så jag fick bjuda på premiär Karlssonen. Han tyckte det var lika smarrigt som jag tycker!

kaffe karlsson  - recept

Min kaffe karlsson består av följande:

1/5 del Baileys

1/5 del Cointreau

3/5 Hett kaffe

Toppa med grädde

Och pudra lite kakao och farinsocker

Nej, det är allt annat än nyttigt. Men ack så mumsigt att smutta på en höstkväll som denna!

.✣.☮.✭.⇞.✭.☮.✣.

Nu ska jag sussa. Jag är egentligen ledig i morgon men vi var manfall idag så det känns inte omöjligt att man kanske blir inringd i morgon!

Sov gott mina vänner! Kram kram

2 thoughts on “Höstkväll med pappa och Karlsson

Kommentera

