Höstens guld

Halloj alla vänner!

Vilket underbart höstväder vi haft ett par dagar, iaf i norra Södermanland. Idag är jag ledig från jobbet. Det känns så lyxigt att få vara ledig en dag så här mitt i veckan.

Nu på förmiddagen har jag varit en sväng i skogen med mamma och Tryggve. Nog finns det allt lite höstisar. Fast säsongen har förhoppningsvis bara börjat.

Eftermiddagen ska jag spendera med pappa i ateljén. Var nog närmare ett år sedan jag målade men nu känner jag suget och det ska bli så kul att fortsätta med oljemåleri som jag bara testat några få gånger än. Nyfikna på lite saker jag målat innan? Kika gärna på länkarna nedan, för några smakprover.

Min andra olja – Att dansa i tyllkjol

Akvarell – Dansande systrar

Akvarell – Flygande fågel

Efter det är tanken att jag ska baka äppelpaj. Har fått så fina äpplen och de är så där lite syrliga så de kommer passa fin fint i en paj.

Ja, hos mig betyder ledig dag ofta också produktiv dag.

Måste bara få skryta lite. Ser ni underlaget på bilden? Jag har så himla tur som har en så duktig pappa. Han har nämligen varit på Gotland, närmare bestämt på Slite stenhuggeri och huggit skulpturer som han ska ha med sig till Rom när han ställer ut där i vår. Och med sig från Gotland hade han till mig en egengjord skärbräda/bricka i Gotlandsmarmor. Och det är den ni skymtar i bakgrunden. Bättre bild kommer så småning om! Fick dessutom en fantastiskt fin baksten av Anna och Thomas som äger Slite stenhuggeri, som även den var i gotlandsmarmor. Det är vad jag kallar lyx! Stor tack-kram till er!

höst

Hur spenderar ni eran tisdag? Har ni hunnit ut i skogen och plockat svamp än?

Nej, nu kan jag inte sitta här längre om jag ska få allt som jag tänkt gjort. Ha en fin dag nu!

Stor kram

Kommentera

