Värmekudde

Hej och god fortsättning!

Hoppas det nya året börjat på bästa möjliga sätt för er! Mitt har börjat bra förutom att jag just nu ligger hemma och inte mår tipp-topp. Men tror och hoppas iaf att jag snart mår bättre!

I julklapp fick jag en symaskin av M, vilket var precis vad jag önskat mig. Kan absolut inte utge mig för att vara någon mästersömmerska men tycker att det är kul trots det. Så strax efter jul sydde jag denna lilla värmekudde av ett par gamla pyjamasbyxor som gått sönder i grenen. Till fyllning använde jag helt vanligt ris. Idag har jag värmt den i mikron och lagt på min axel och nacke. Perfekt att lägga på ställen där det kanske värker och gör ont, och sen gör det ju inget att den är ganska gullig också.

värmekudde

Vill ni också sy en värmekudde i form av en kanin så har ni en PDF-fil med enklare mönster nedan.

Mönster till värmekanin

Nej, nu ska jag peta i mig lite tea och lägga mig och slö titta på dumburken.

Ha en riktigt fin torsdag!

Kram kram

Kommentera

