Hemma gjord toscansk tomatsoppa toppad med knaprig chorizo

Hej Hej!

Söndagen är redan här. Som vanligt kan man konstatera att helgerna går på tok för fort. Har iaf haft en lugn och skön helg, precis vad min kropp behövde!

Idag har jag inte gjort många knop. Var en sväng på stan och handlade lite. Sedan har jag inte gjort mycket mer.

Min kära mor gjorde en otroligt god soppa, här kommer en liten bild på min matlåda till i morgon. Mycket mat/dryck- bilder nu, jag vet. Men just nu finns inte pysselsuget. Jag tycker inte att man ska försöka vara kreativ när man inte har den rätta känslan i kroppen. Det funkar iaf inte för mig, det blir sällan bra då.

Åter igen till soppan. Det är en hemma gjord toscansk tomatsoppa toppad med knaprig chorizo. Man kan antingen göra det lite enkelt för sig själv och köpa Keldas Toscanska tomatsoppa, eller så gör man som min mamma och kokar egen för att slippa socker och tillsatser. Jag vet, hon är en klippa min mamma! Jag har smakat Keldas soppa och den är väldigt god. Men min mammas blev ännu godare och som sagt helt utan socker och med mycket mindre andra konstiga tillsatser.

Hemma gjord toscansk tomatsoppa toppad med knaprig chorizo

Finns det intresse att veta receptet så ska jag försöka skaka ur det ur mamma. Bara att hojta till!

Ha en fin söndagskväll!

Kram kram

2 thoughts on “Hemma gjord toscansk tomatsoppa toppad med knaprig chorizo

Kommentera

