Drömfångare a la Tilda

Go’ dagens!

Startade dagen med en sovmorgon till 9.30. Enligt mig är sovmorgon det bästa sättet att starta en dag. Lagom lång sovmorgon!

Som jag sa tidigare i veckan blev jag uppvaktad med massa vackra blomster. Fick bland annat världens sötaste rosa tulpan bukett med brudslöja i, av Kjell och Lheni. Tulpanerna började krokna idag men brudslöjan var fortfarande jätte fin. Så jag bestämde mig för att göra en drömfångare av dem eftersom att de även är fina när de torkar.

Drömfångare

Drömfångare

Drömfångare

Stomme är gjord av ståltråd. Runt den flätade jag björkris för att dölja ståltråden. Där efter gjorde jag själv nätet. Lite extra piller i och med att ringen var lite ojämn med tanke på alla grenar, men jag tyckte inte det var så noga att det blev symmetriskt. När nätet var klart klädde jag björk riset med brudslöja och till sist satte jag dit fjädrarna.

Visst blev den gullig!?

Hoppas eran söndag bli fin!

Kram kram

2 thoughts on “Drömfångare a la Tilda

    • Va kul att du gillade den! :)
      Precis eftersom att riset var flätat så var det lätt att sätta in små kvistar av brudslöja. Vill man inte ha en lika yvig krans kan man säkert använda tråd och binda ner blommorna med lite.
      Testa, det var inte alls svårt eller tidskrävande! :)
      Kram

Kommentera

